AP Pension sender over en kvart milliard tilbage til sine kunder
Published
Read time
Vores samarbejdspartner, AP Pension, sender via deres loyalitetsbonus lidt over en kvart milliard tilbage til sine kunder. Loyalitetsbonussen er tænkt som en vitaminindsprøjtning til kundernes opsparing, hvorfor bonussen tildeles hertil. Den udregnes på baggrund af størrelsen af den enkelte kundes opsparing. Det betyder, at kunderne denne gang får 0,2 procent af deres opsparing i loyalitetsbonus, hvorfor de kan tillægge 2.000 kr. til deres pensionsopsparing pr. opsparet million.
Svaret på, hvorfor AP Pension udbetaler loyalitetsbonus til sine kunder, skal findes i deres ejerform. AP Pension er kundeejet, hvorfor selskabet har tilgangen, at overskud er noget, der deles. Der er lagt fokus på at skabe en bonusmodel, hvor en del af overskuddet gives tilbage til kunderne. Bonussen blev indført af AP Pension tilbage i 2017. I løbet af de seneste syv år har selskabet tildelt 1,5 milliarder til deres kunder. Omregnes dette, svarer det til, at en kunde med en pensionsopsparing på en million kr. har fået tildelt 16.000 kr. i loyalitetsbonus i alt.
Ser man tilbage på den syvårige periode, hvor AP Pension har udbetalt loyalitetsbonus til sine kunder, er der blevet udbetalt følgende pr. år:
Det betyder, at NORTHs samarbejde med AP Pension ikke blot har sikret vores kunder et af markedets bedste afkast i 2023, men samtidig forøges vores kunders opsparing via loyalitetsbonussen. Det er en af de fordele, som vores kunder opnår ved at være kunde i et kundeejet pensionsselskab.